KNIPSELKRANT 2014

----------------------------------------------------------------------------------------------

dec 2014

nov 2014

okt 2014

sep 2014

aug 2014

juli 2014

Gilze en Rijen verliest tonnen op koop seksclub Badda Bing in Hulten

20 juli, 2014

RIJEN (ANP) - De gemeente Gilze en Rijen gaat naar schatting 3 tot 5 ton verliezen op de aankoop van de beruchte seksclub Badda Bing in Hulten.

Dat staat in een memo van het gemeentebestuur dat is gericht aan de fractievoorzitters.

Motorclub No Surrender probeerde een hoofdkwartier te vestigen in het pand. Om te voorkomen dat de club in handen zou komen van een seksexploitant of criminelen werd het vorige maand in allerijl en in het diepste geheim gekocht door de gemeente. Burgemeester Jan Boelhouwer onthulde in een gesprek met het ANP dat de eigenaar niet is verteld dat de gemeente de belangstellende was omdat hij vermoedelijk niet aan de gemeente wilde verkopen.

Huizenbouw

Het pand is volgens een taxatie in opdracht van de gemeente in de huidige geruïneerde staat 4 of 5 ton waard. Gilze-Rijen betaalde ruim 1 miljoen euro, exclusief kosten en belasting. Het verlies voor de gemeente is alleen te beperken als het pand snel wordt gesloopt en de grond wordt verkocht voor huizenbouw.

,,Vanuit bedrijfseconomisch oogpunt is het niet het meest aantrekkelijke pand om aan te kopen'', schrijft burgemeester Boelhouwer in het memo. Hij verdedigt de aanschaf omdat veel geld kan worden bespaard op toezicht en controle als het niet weer een duistere club wordt

De gemeente maakte een opsomming over de geschiedenis van de club. Op 2006 werd op de parkeerplaats een Tilburger doodgeschoten. De exploitant werd afgeperst en ernstig bedreigd door motorclub Satudarah. Na het faillissement werd in het gebouw een grote hennepkwekerij gevonden.

Stoer

Minister Ivo Opstelten (Veiligheid) bezocht de vervallen seksclub afgelopen week om de burgemeester te steunen. Hij vond de aankoop een stoer en moedig plan.

Boelhouwer kreeg ook unanieme steun van de fractievoorzitters. PvdA-fractievoorzitter Peter von Meijenfeldt reageerde zondag desondanks verbaasd op het verwachte verlies. ,,Het is een gigantisch bedrag. De gemeente moet alles doen om het verlies te beperken'', zei hij.

Opstelten naar Noord-Brabant vanwege

14 juli 2014

HULTEN - Minister Ivo Opstelten (Veiligheid) brengt dinsdag een werkbezoek aan Noord-Brabant vanwege de criminaliteit. De minister is vooral benieuwd naar de manier waarop

Hij ontmoet de burgemeesters Jan Hamming van Heusden en Jan Boelhouwer van Gilze-Rijen.

'Aanpak drugscriminaliteit onder druk'

De burgemeesters trokken eerder aan de bel omdat ze vrezen dat de aanpak van drugscriminaliteit in kleinere gemeenten in Brabant onder druk staat. Ze denken dat drugshandelaren zich verschuilen op het platteland.

Burgemeester Jan Hamming meent dat de boven- en onderwereld zich steeds sterker vermengen en dat de lokale politie daar lang niet altijd zicht op heeft. Hij wil de minister vragen om meer recherche- en onderzoekscapaciteit om drugsbendes beter aan te pakken, zei hij maandag tegen de NOS. Hoofdofficier van justitie Bart Nieuwenhuizen van het Openbaar Ministerie in Den Bosch pleitte eerder al voor een soort Deltaplan tegen de misdaad.

Seksclub Hulten gekocht door gemeente

Opstelten bezoekt dinsdag onder andere de voormalige seksclub Badda Bing in Hulten. Het pand waarin de club was gevestigd, werd door de gemeente Gilze-Rijen gekocht om te voorkomen dat het pand weer in handen komt van criminelen.

juni 2014

mei 2014